Sunday, May 12, 2013

လက္နက္နွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာ

ရဲေဘာ္-မင္းဟံ

ဒီအေၾကာင္းအရာေဆာင္းပါကုိ ေရးရတာဟာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲထားၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတာ္လွန္
ေရးအင္အားမ်ားနဲ႔ စစ္အစိုးရအၾကား ျငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာေျဖရွင္းရမွာ အမွားအယြင္းမခံနုိင္တဲ့
လက္နက္နဲ႔ ကိစၥအတြက္ အျမင္ဖလွယ္လုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

 (န-၀-တ)(န-အ-ဖ)စစ္အစိုးရဟာ သူတုိ႔ရဲ႔ အမိ်ဳးသားညီလာခံက ေရးဆြဲခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ နုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္ပုံ အေျခခံဥပေဒကုိ တြန္းတြန္းတုိက္တုိက္နဲ႔ အတည္ျပဳခဲ့ျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႔စည္ပုံအေျခခံဥပေဒကုိ လမည့္ (၂၀၁၀)ခုနွစ္မွာ က်င္းပမဲ့ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္ခင္ စစ္အစုိးရအေနနဲ႔ ျပင္ဆင္စရာရွိတာေတြ အျပီးျပင္ ဆင္ထားမွာျဖစ္တယ္။


၄င္းတုိ႔ရဲ႔ဖြဲ႔စည္ပုံအေျခခံဥပေဒထဲမွာ နုိင္ငံထဲမွာ တပ္မေတာ္ဆုိတာတစ္ခုထဲရွိရမည္ လက္နက္
ကုိင္အဖြဲ႔အစည္းအားလုံးဟာ တပ္မေတာ္ဦးခ်ုဳပ္ရဲ႔ ကြပ္ကဲမူေအာက္မွာရွိရမယ္”လုိ႔ေဖာ္ျပထားတယ္။
ဒီေတာ့ကာ အပစ္ခတ္ရပ္အဖြဲ႔ေတြ႔နဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးယူထားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ႔ရဲ႔ တပ္ဖြဲ႔ေတြကုိ သို႔မဟုတ္
လက္နက္ေတြ ကုိအပ္ဖုိ႔ ေျပာလာလိမ့္မယ္။ 

အခုေတာင္အခ်ဳိ႔အပစ္အဖြ႔ဲေတြကို ဒီကိစၥေျပာထာားျပီးျဖစ္တယ္။ အေျပာနဲ႔တာ မဟုတ္ အလုပ္နဲ႔လည္း ဖိအားအမ်ဳိးမ်ဳိးေပးလာလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ဒီကိစၥအေပၚ အျမင္ရွင္းေအာင္ စဥ္းစားသုံးသပ္ထားဖုိ႔လုိေနျပီး၊ အပစ္ရပ္နဲ႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ေတြအျပင္ ၄င္းတုိ႔ကုိယ္စားျပဳ ထားတဲ့လူမ်ဳိးစုသူေတြရဲ႔ ဘ၀ဟာလက္နက္အပ္ (သုိ႔မဟုတ္) တပ္ကိုအပ္လိုက္ရင္ ဒင္းတုိ႔ရဲ႔ အနာဂတ္ ကံၾကမၼာ ဘယ္လုိ႔ျဖစ္သြားမယ္ဆုိတာ ၾကိဳတင္ရွုျမင္ သုံးသပ္ျပီး၊ ဆုံးျဖတ္လုပ္ေဆာင္နုိင္ဖုိ႔ အထူးကုိ လုိအပ္ေနပါျပီ။
 
 လက္နက္ရဲ႔သေဘာသဘာ၀

ကြ်နု္ပ္တုိ႔ လူသားအပါ၀င္ သတၱေလာအထဲမွာ သတၱ၀ါေတြအားလုံးဟာ ေရရွည္ရွင္သန္ရပ္တည္နုိင္ဖုိ႔
လက္နက္ကုိယ္စီ  ရွိၾကရတယ္။ အဲဒီလက္နက္ေတြထားရွိရ  တာဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္အားျဖင့္ (၂)မ်ဳိးရွိ        တယ္။
 တခ်ဳိ႔ မိမိကုိယ္ကုိကာကြယ္ဖုိ႔နဲ႔ က်န္တစ္မ်ဳိးက အျခားသူကုိ ရန္ရွားဖုိ႔ျဖစ္တယ္။

***ခရုတုိ႔္လိပ္တုိ႔ရဲ႔ လက္နက္ဟာ သူတို႔ရဲ႔အခြံပါ။ သာမန္္ရန္သူဆုိရင္ အခြံထဲ၀င္လုိက္ျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔ ကုိ္ယ္ကုိနုိင္ပါနုိင္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႔သတၱ၀ါေတြ အေျပးျမန္ျခင္းဟာ သူတုိ႔ကုိယ္ကုိကာကြယ္တဲ႔နည္းနာ လက္နက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္။
*** ျမတ္နဲ႔သစ္ရြက္ပုိးစားတဲ့သမင္၊ဒရယ္၊စုိင္ဆတ္၊ကြ်ဲႏြားေတြရဲ႔ဦၤးခ်ဳိးေတြဟာသူတုိ႔ကုိယ္ကုိကာကြယ္ဖုိ႔ အတြက္ အဓိကျဖစ္တယ္။ အခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ ရန္ရွာဖုိ႔အ တြက္လဲသုံးနုိင္တယ္။
 
***က်ားေတြျခေသၤ့ေတြရဲ႔ ေျခသည္း၊ လက္သည္း၊ သြားေတြအစြယ္ေတြဟာ သူတုိ႔ကုိယ္ကုိ ကာကြယ္တဲ႔
ဘက္မွာသုံးနည္းျပီး အျခားတရိစၦာန္ေတြကို ရန္ရွာတဲ့ဘက္ကအသုံးမ်ားတယ္။ 

***လူသားေတြရဲ႔ေျခလက္ေတြဟာ ထုိးၾကိတ္ကန္ေက်ာက္ရာမွာ သုံုးနုိင္ေပးမဲ့ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ေရး အတြက္ မရွိမျဖစ္တဲ႔အရာမုိ႔လက္နက္စရင္းမသြင္းၾကဘူး။ 

***တုတ္၊ ဓါး၊ လွံ၊ ေသနတ္ေတြ ကုိေတာ့ လက္နက္အျဖစ္သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဒီဓါး၊ လွံ၊ ေသနတ္ေတြကို မိမိကုိယ္ကုိကာကြယ္ဖုိ႔သုံးမလား၊ သူတပါးကုိရန္ရွာဖုိ႔သုံးမလားနွစ္မ်ဳိးစလုံးသုံးနုိင္ပါတယ္။ 

ငွက္ေတြထဲမွာ လင္းယုန္၊ စြန္နဲ႔၊ သိမ္းငွက္ေတြဟာ အျခားငွက္နဲ႔ သတၱ၀ါေတြကို သတ္စားၾကတယ္။ က်ားေတြ၊ ျခေသၤ့ေတြကလည္းအျခား သတၱ၀ါကုိ သတ္စားတယ္။ သတၱ၀ါခ်င္းတူတူ သူတစ္ပါးကုိ ရန္ရွာသတ္စားတဲ႔ အက်င့္စရုိက္မေကာင္းဘူး၊ မမွန္းဘူး၊ မတရားဘူးလုိ႔ေျပာရမယ္။

ဒါေပမဲ့ ျမတ္ေတြကိုသာစားတဲ့ သမင္၊ ဒရယ္၊ စုိင္ဆိတ္ေတြကို ခ်ုိဳရွိတာမမွန္ဘူး၊ မတရားဘူးလုိ႔
သတ္မွတ္လုိ႔မရဘူး။ဒီလုိ႔ပဲ လူအခ်ဳိ႔ ကုိင္ေဆာင္ထားတဲ့လက္နက္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႔ အသက္အုိအိမ္
စည္းစိမ္းေတြ ျမိဳ႔ရြာနုိင္ငံကုိ ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ကုိသာ သုံးရင္ ဒါဟာအမွန္တယ္၊ တရားတယ္လုိ႔လ
က္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 

ကြ်နု္ပ္တုိ႔လူသားေတြအတြက္ လက္နက္ဆိုတာ သက္မဲ့အရာအသုံးေဆာင္ပစၥည္းပါ၊ ဒီ လက္နက္ေတြကို မိမိတို႔ရဲ႔အက်ဳိးစီပြားကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔အတြက္သာရင္ မွန္ကန္တယ္၊ တရားတယ္၊ ဒီအတြက္ေထာက္ခံသင့္ တယ္၊အားေပးသင့္တယ္၊ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ကြန္ုပ္တုိ႔လူသားေတြရွင္သန္နုိင္ဖုိ႔ဟာ ေတာတရိစၦာန္ရုိင္းေတြ ရဲ႔ရန္ျပဳမူကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔လုိက္အပ္သလုိ ကြန္ုပ္တုိ႔ လူသားေတြထဲမွာ တိရိစၦာန္ဘာသာစိ္တ္မ်ဳိးနဲ႔ သူတစ္ပါး ရဲ႔ ဥစၥာ ပစၥည္းကုိ လုယူလုိတဲ့သူေတြရဲ႔ အႏၱရာယ္ေတြကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔လည္း လုိအပ္ပါတယ္။

လူအဖြဲ႔စည္းတုိင္းမွာ သူအဖြဲ႔စည္းကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔ အဆင့္ရွိတဲ့ လက္နက္ေတြရွိ ေနၾကရင္ သူတစ္ပါးကို ရန္မူျပီးလုယူနယ္ခဲ်႔လုိတဲ့ အဖြဲ႔စည္းေတြကို ထိန္းေပးသလုိ႔ျဖစ္ေစကာ  ကမၻာျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိလည္း            အက်ိဳးျပဳေစပါတယ္။

 ဒီေန႔ကမၻာမွာလုိ႔ပဲ ညဴးကလီးယားလက္နက္ေတြ နုိင္ငံတခုထဲမွာမဟုတ္ပဲ နုိင္ငံ (၉)ေလာက္က ပုိင္းဆုိင္ထားတာဟာ အင္အားခ်ိန္ခြင္လွ်ာညိုထားသလုိ႔ျဖစ္ေစျပီး ကမၻာၾကီးရဲ႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။

 လူသားေတြဟာ ျခံေတြစိုက္ခင္းေတြ စုိက္ပ်ဳိးတဲ႔အခါခုိင္္လုံတဲ့ျခံစည္းရုိးေတြရွိဖုိ႔ လုိအပ္တယ္။ မရွိဘူး
ဆုိရင္ အဲ့ဒီစိုက္ခင္းနဲ႔ သီးနွံပင္ေတြဟာ သားေကာင္းအမ်ိဳးမ်ဳိးရဲ ႔  ဖ်က္စီးျခင္းကိုခံရျပီးပ်က္စီသြားမွာပါ
ဒီလုိပါပဲ လူတစ္ဦးခ်င္းနဲ႔ လူအဖြဲ႔စည္းေတြထဲမွာ သူတို႔အခြင္ေရးေတြနဲ႔ အသက္အိုအိမ္ အိမ္စည္းစိမ္ေတြ
ကုိ ကာကြယ္ဖို႔လက္နက္ဆုိရတာ  ရွိထားသင့္တယ္။

 ေျမြေပြး၊ မေျမေဟာက္ေတြမွာအဆိပ္ရွိလုိ႔၊ ပင္လယ္ဂဏာန္းမွာ ညွပ္ဖုိ႔ လက္နက္ၾကီးရွိလုိ႔ အျခား သတၱ၀ါေတြက္သူတို႔ကိုအနုိင္က်င့္ခ်င္တုိင္း မက်င့္၀ံ့တာ ျဖစ္တယ္။ တရုတ္အမ်ိဳးသားေခါငး္ေဆာင္ ၾကီး ေမာ္စီတုံးက “ နုိင္ငံေရးအာဏာဆုိတာ ေသနတ္ေျပာင္း၀က ထြက္လာတာျဖစ္တယ္” ဆုိျပီး ျမင္လြယ္ေျပာထားတာရွိတယ္။

 ျပီးေတာ”အမ်ဳိးသားတရပ္မွာ သူတုိ႔ရဲ ႔အမိ်ုဳးသားကာကြယ္ေရးတပ္ မရွိဘူးဆုိရင္ အဲ့ဒီအမ်ဳးိသားအတြက္ ဘာမွ မရွိနုိင္ဘူး” လုိ႔ဆုိထားျပန္တယ္။ ဒီေတာ့အမ်ဳိးသားတရပ္ရဲ ႔ တန္းတူေရးနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ျပာန္းခြင့္၊ အခြင့္အေရးေတြရရွိဖုိ႔အတြက္ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့လက္နက္ကုိတပ္နဲ႔လက္နက္ေတြကုိစြန္႔ုဖို႔ဆုိတာ ေျပာဖုိ႔ သင့္တဲ့ ကိစၥလား။

လူမ်ိဳးေရးအရခြဲျခားမူနဲ႔ သတ္ျဖတ္မူရွိတဲ့ကမၻာ

 လူမ်ဳိးဆုိတာနစ္ေပါင္းေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာ အတူတကြာေနထုိင္ခဲ့ၾကရာက တူညီတဲ့ဘာသာစကား၊ စာေပ ၊ ယဥ္ေက်းမူေတြျဖစ္ရွိလာျပီး ေကာင္းသူဆုိဖက္ကံၾကမၼာခ်င္းစပ္ေနတဲ့ လူစုျဖစ္တယ္။ အေတြး
အေခၚအယူအဆအရ မယဥ္းေက်းေသတဲ့ေခတ္ကာလေတြမွာ အင္အားၾကီးတဲ့ လူမ်ဳိးစုက အင္အား        ငယ္တဲ့လူမ်ဳးိစုေတြကိုလုိက္လံတုိက္ခုိက္ျပီး ပစၥည္းလု နယေျမလု ကြ်န္ေတာ္ျပဳသတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကတာ
အထင္းရွားပါ။ 

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နုိင္ငံထဲမွာ--
>>> (၁၇၅၇)ခုက ဗမာဘုရင္ ဦးေအာင္ေဇယ်ဟာ မြန္ေတြကို ဒီလုိ႔
လုပ္ခဲ့သလုိ
>>>>(၁၇၈၄)ခုနစ္မွာ ဗမာဘုရင္ ဘုိးေတာ္ဦး၀ုိင္းက ရခုိင္း ေတြကိုဒီလုိလုပ္ခဲ့တယ္။ 

ဒါေတြက(၁၈)ရာစုမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အတိတ္သမိုင္း ၊ (၂၀)ရာစုေခတ္ၾကီးထဲမွာ ဒီလုိ႔အျဖစ္မ်ဳိး နုိင္ငံမ်ားစြာ မွာ ျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္။ (၁၉၄၃)နဲ႔(၄၅)ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ကာလ အတြင္းမွာ ဟစ္တလာ ဦးေဆာင္တဲ့ ဂ်ာမနီေတြ ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး(၆)သန္းေက်ာ္ကုိ သတ္ခဲ့ဘူးတယ္။

 (၁၉၄၄-၉၅)အတြင္း ရ၀မ္ဒါနုိင္ငံမွာ ဟူတူလူမ်ဳိးေတြက တူစီလူမ်ဳိး(၅)သိန္းခန္႔ကုိသတ္ျဖတ္ခဲ့ဘူးတယ္ (၁၉၈၃) ခုထဲမွာလည္း  ဆဒမ္  ဟူစိန္ဦးေဆာင္တဲ့ အီရတ္ေတြဟာ ကာတ္လူမ်ဳိး (၁၈၂၀၀၀)ခန္႔ကုိ သတ္ခဲ့တယ္။ 

ဒီေလာက္မမ်ားတဲ့ အလတ္စားသတ္ျဖတ္မူေတြ ဥပမာ-ယူဂုိဆလားဗီးယားနုိင္ငံေဟာင္းက ေဘာ့စနီးယား   ေဒသလုိ၊ ဆူဒန္နုိင္ငံ ဒါေ၀ွါေဒသက အျဖစ္အပ်က္ေတြလုိိ မ်ားစြာရွိပါေသးတယ္။  

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ နိင္ငံ မွာလည္း စစ္ေရးနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ ကေလးေတြ အမ်ိဴးသမီးေတြ လူအိုေတြဟာ နယ္စပ္ေတာနယ္ေဒသေတြ ထဲမွာ သတ္ျဖတ္ခံေနရတာမ်ားစြာရွိေနပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ဆန္႔က်င့္ဘက္ ရန္သူေတြကိုသာမကပဲရန္သူလုိသတ္မွတ္ထားတဲ႔လူမ်ဳိးဆုိရင္အာလုံးကုိရွင္းျပစ္တဲ့သေဘာျဖစ္တယ္။    

 ေခတ္ၾကီးဟာေျပာင္းလဲေနပါျပီး။ (၂၀)ရာစုမဟုတ္ေတာ့ဘူး ဆုိခ်င္ဆုိနုိင္ေပမဲ့ (၂၁)ရာစုလွမ္း၀င္လာတာ ဆယ္စုနစ္တခုေတာင္မျပည့္ေသးဘူး။ လူေတြဟာ စက္မူပညာအရ လေပၚကုိေတာင္တက္နုိင္သလုိ႔ တုိးတက္ေနတယ္ ဆုိလုိ႔နုိင္ေပးမဲ့ အေတြးအေခၚအသိအျမင္ ေတြမွာ အာဏာရူးေတြ၊ အခြင့္ထူးခံေတြ၊ မဟာဆန္က်င့္သူေတြနဲ႔ ျပည္နက္ေနပါေသးတယ္။ 

တန္းတူေရးဆုိတာ  အႏွိမ္ခံလူမ်ဴိးစုေတြက ေတာင္းဆုိေနတဲ့စကား၊ အာဏာအရ အထက္စည္းေန  လူမ်ဳိးေတြက လက္ခံခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး၊  ကမၻာလူသားမ်ား  အာလုံးေအးခ်မ္းစြာ အတူေနထုိင္းေရး  ဆုိတာ စိတ္ကူးယဥ္အဆင့္မွာပဲရွိပါေသးတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ကုိျဖစ္ရွိေနတဲ့ လူမ်ဳိးစုအ၀န္းအ၀ုိင္းမွာ ကုိယ္ဟာ၀င္ေရာက္ျပီး အာလုံးရဲ ႔ဘ၀လုံျခဳံေရးနဲ႔ အခြင့္ အာဏာအတြက္အေလးထားစဥ္းစားထားဖုိ႔လုိေနပါတယ္။

လက္နက္စြန္႔သြားတဲ႔အဖြဲ႔ေတြရဲ ႔ကံၾကမၼာ  
  
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နုိင္ငံသမုိင္းျဖစ္စဥ္ထဲမွာ လက္နက္ေခ်မူန္းခံရသလုိ႔ ေၾကျပဳန္းသြားရတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းရယ္
လုိ႔ မၾကားမိေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ လက္နက္ခ်တာပဲ ဆုိဆို။အလင္း၀င္တာပဲေျပာေျပာ လက္နက္စြန္႔သြား
တဲ့အဖြဲ႔ေတြ  ေၾကျပဳန္းသြားၾကတာ မ်ားစြာရွိပါတယ္။

 (၁၉၄၅)ခုနွစ္ထဲမွာ လက္နက္နဲ႔ဒီမုိဂလဲလွယ္ ဆုိျပီး ျပည္သူရဲေဘာ္ရွိပါတယ္။ ပါတီ၊ ဦးလွေဖ ဦးေဆာင္တဲ့ ပအုိ၀္းအမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔၊နုိင္ေအာင္ထြန္း ဦးေဆာင္တဲ့ မြန္ျပည္သူ႔တပ္၊ ဦးစိႏၵာ ဦးေဆာင္တဲ့ ရခုိင္ျပည္သူ လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီေတြ လက္နက္ခ်သြားၾကတယ္။ 

အဲ့ဒီအဖြဲ႔က ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ(၁၉၆၀)မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ျပီး အခ်ိဳ႔၀န္ၾကီးေတြျဖစ္၊ အခ်ဳိ႔လည္း အမတ္ေတြျဖစ္၊ ဒါေပမဲ့(၁၉၆၂)ခုမွာ ေထာင္ထဲေရာက္သြားၾကရတယ္။
 
ဘယ္မွာလဲ အားမခံခ်က္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးအသီးအပြင့္။ (၁၉၆၃) မွာ ကရင္အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ေရးထဲ
က သမၼတလုိ႔ သူ႔ အသို္င္း အ၀ုိင္းကေခၚဆုိေနတဲ့ မုဆုိးေကာ္ကဆာေစာဟန္တာသားေမြးနဲ႔ ဗိုလ္မုဴး
ၾကီးလင္းထင္တုိ႔ရဲ ႔ (KGB)အဖြဲ႔ လက္နက္စြန္႔သြားတယ္။ 

၀င္ခါစမွာ ေစာဟန္တာေမြးဟာ ရာထူးၾကီးၾကီးနဲ႔ တုိက္တလုံး ကားတစီးရခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂-နွစ္ေလာက္ အၾကာမွာဗို္လ္လင္းထင္အသတ္ခံရျပီးေစာဟန္တာသားေမြးလည္းသာမန္အရပ္သားဘ၀ေရာက္သြားခဲ့ရ တယ္
ျပီေတာ့  တခ်ိန္တုန္က အယူအဆ ေရးရာမွာ ေတာက္ေျပာင္ခဲ့တဲ့ အလံနီ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္း
သခင္စုိးၾကီးလည္း ျင္ိမ္းခ်မ္း ေရးတံခါကုိေခါက္ျပီး ဖြင့္မယ္လုိ႔ေၾကြးေၾကာ္ကာလက္နက္စြန္႔သြားတယ္။
မၾကပါဘူး ေထာင္ထဲေရာက္ျပီး ဘ၀နိဂုံးခ်ုဳပ္သြားရတယ္။

 (၁၉၉၀) ေက်ာ္ေလာက္မွာစစ္အင္အားတေသာင္းေလာက္နဲ႔လြတ္လပ္တဲ့ရွမ္းျပည္တည္ေထာင္မယ္လုိ႔  ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့ခြန္ဆာဟာ(၁၉၉၆)ခုနွစ္ဆန္းပုိင္းမွာလက္နက္ခ်ျပီးစစ္အစုိးရနဲ႔ပူးေပါင္းသြားတယ္။ ခြန္ဆာရဲ႔ ဦိးတည္ခ်က္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးအေမြးအနွစ္ဘာေတြျဖစ္ျပီးဘာေတြက်န္ခဲ့တဲ့၊ ေလ့လာၾကည့္စမ္းပါ။ (၂၀၀၅) ခု နွစ္ထဲမွာရွမ္းျပည္အမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္ (SSNA)က တပ္မဟာမုဴး ကန္နနဲ႔ ကြန္းေခတုိ႔ သူတုိ႔ တပ္ဖြဲ႔၀င္တခ်ဳိ႔နဲ႔အတူ လက္နက္အပ္ခဲ့တယ္။
 ပေလာင္ျပည္နယ္လြန္ေျမာက္ေရးပါတီ(PSLP)ကဦးအုိက္မြန္းနဲ႔အဖြဲဲ႔မ်ားလက္နက္အပ္ခဲ့တယ္။လက္နက္ အပ္ျပီး မၾကာခင္မွာ ပေလာင္ေဒသအတြင္း မူးယစ္ေဆး၀ါေရာင္း၀ယ္ ျဖန္႔ျဖဴမူေတြနဲ႔ လုယက္မူ၊ အနုိင္က်င့္ မွဳေတြ မ်ားျပားလာတာကို ေတြရွိခံစားၾကရတယ္။ (၂၀၀၇)ခုမွာ ပအုိ၀္းနီလုိ႔ အခ်ဳိ ႔ေခၚၾကတဲ့(ရ-လ-လ -ဖ)   ေခၚ (SNPLO) အဖြဲ႔အတြင္း အကြဲအျပဲျဖစ္ျပီး ဥကၠဌဗို္လ္မုဴးခ်စ္ေမာင္နဲ႔ အဖြဲ႔  လက္နက္အပ္ လုိက္ၾက တယ္။ 
အခုေတာ့အရပ္သားအဆင့္ကိုေရာက္သြားျပီး(၂၀၀၈)ထဲမွာ ဥကၠဌေဟာင္း ဦးတာကလယ္နဲ႔ ဥကၠဌဦးစိန္ေရႊ တုိ႔အၾကပ္ကုိင္ခံရျပီး လက္နက္အပ္လုိက္ရျပန္တယ္ ။ဒီေတာ့ သူတိုိ႔ဟာ ဂဏန္း လက္မက်ဳိးေျမြ အစြယ္ က်ဳိးသလုိ မိမိလူထုအက်ုဳိးေတြကိုဘာမွာေျပာပုိင္ခြင့္မရွိေတာ့ဘူး၊ ဒီလုိ႔အေရွ့ကေနွာင္ေတာ္ၾကီးေတြ လက္နက္စြန္႔ခဲ့လုိ႔ ဘ၀လည္းပ်က္၊ဦးတည္ခ်က္လည္း ေပ်ာက္၊ သမုိင္းအမွဳိက္ပုံထဲေရာက္ခဲ့ရတာကို ေတာ္လွန္ေရး သံေ၀ဂ ခုိင္ခုိင္မာမာရခဲ့ၾကျပီးေလ။
လက္နက္ကုိင္ထားလည္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္လုိ႔ရတယ္
ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုတည္ေဆာက္ဖုိ႔ လက္နက္စြန္႔စရာမလုိဘူး။ ျပႆနာျဖစ္လာ တာဘက္နွစ္ဖက္ စလုံးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ေျပလဲခ်င္းနွစ္ဖက္စလုံးက အေပးအယူအေလွ်ာ့အတင္းလုပ္ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီလုိမဟုတ္ပဲ တဖတ္ထဲလက္နက္စြန္႔ရင္ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာပုိျပီးတဖတ္ေစာင္းေနျဖစ္ကာအမွန္းတရားနဲ႔ ေ၀းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္၊
 သမုိင္းထဲေရာက္နုိင္ငံကာမွာပါ၊လက္နက္တုိက္ၾကတဲ့အင္အားစုနွစ္ဖက္အၾကားအပစ္အခတ္ရပ္စဲျပီး ေဆြးေႏြးေျဖရွင္ၾကတာဟာ စကားနဲ႔ေျပာလုိ႔မရလုိ႔အားနဲ႔ေျပာတာျဖစ္တယ္။ေရရွည္ယုံျပဳိင္ခဲ့ၾကတဲ့အင္အားစုအၾကား ေစ့စပ္တတဲပေျဖရွင္း တဲ့ နည္းနဲ ႔ေျပလည္းနုိ္င္ဖုိ႔ ဆုိတာ  တန္းတူညီးသေဘာထားရွိုဖုိ႔လုိတယ္။  
တန္းတူညီးသေဘာထား နုိင္ဖုိ႔ အတြက္ လက္ေတြအရ အင္အားခ်င္းတူညီတာ ဒါမွမဟုတ္ ညီလုနီပါး ရွိဖုိ႔ လုိတယ္။ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ တဖက္ကိုတဖက္က မေခ်မူန္းနုိင္ႏွစ္ဖက္စလုံးရဲ ႔ အက်ဳိးစီပြားေတြ  ထိခုိက္ ပ်က္ျပားေနုဖုိ႔ လိုတယ္။   ဒီလုိ႔သေဘာတရာေတြနဲ႔   ဆန္က်င္ျပီးတဖက္ထဲက လက္နက္စြန္႔တာ၊ တပ္ကိုျဖတ္တာ တပ္ေပးအပ္တာ ေတြဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုဦးတည္တဲ့လုပ္ရပ္မဟုတ္ဘူး။ ျငိ္မ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဆန္က်င့္ဘက္ လက္နက္ရွိသူတပ္ရွိ၊ သူဘက္ကတဖက္သတ္အသာရျပီး ဘ၀င္ျမင့္ကာ ရမ္းခ်င္ၾကမ္းခ်င္ လာေအာင္ေထာင္ေပး သလုိျဖစ္ေစတယ္။ ဒါမ်ဳိးဟာ ေရရွည္မွာျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ပုိျပီးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစပါ တယ္။
ေတာ္လွန္ေရးအေတြးအေခၚ၊ သေဘာတရား ယဥ္ေက်းမူထဲမွာ ရန္သူထံလက္နက္ခ်တယ္ဆုိတာ အ
ၾကီးမားဆုံးေဖာက္ျပန္မူျဖစ္တယ္ ရန္သူအ၀ုိင္းခံရလုိ႔ လက္နက္ခ်ရတာေတာင္ က်ည္ဆံလက္က်န္ ရွိေနေသးရင္ ေဖာက္ျပန္ေရးစရင္းထဲ ထည့္တြက္ရမယ္ဆုိတာ ေတာ္လွန္ေရးအျမင္သေဘာရားပဲ။ 

မိမိကုိယ္ ကုိ အဆုံးမစီရင္နုိင္ရင္ထား ရန္သူထံကို ေသနတ္တလက္က်ည္တေတာင့္မွ ေပးအပ္လုိ မရဘူးဆိုတာေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔၀င္တုိင္းရဲ ႔ ေစာင့္စည္ရမယ့္ သစၥာတရားျဖစ္တယ္။ လက္နက္ခ်တယ္ ။လက္နက္စြန္႔တယ္၊ လက္နက္နဲ႔ ဒီမုိကေရစီ လဲလွယ္တယ္။ လက္နက္နဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလဲ လုယ္တယ္။ အလင္း၀င္တယ္ဆုိတာေတြဟာ ေ၀ါဟာရကြဲေပးမဲ့အဓိပၸာယ္ကအတူတူပါ။ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားဟာ   ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အသက္ေသြးေခြ်း အခ်ိန္နဲ႔ဘ၀ကိုပုံအပ္ထားခဲ့တဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ ေဖာက္ျပန္တဲ့ လူအခ်ိဳ ႔ကလြဲျပီး ေတာ္လွန္ေရးသမာမ်ားစုဟာ ေတာ္လွန္ေရးရဲ ႔ သစၥာကုိ ေစာင္းစည္ၾကတယ္။

ဒီေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ တည္ေဆာက္လုိရင္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္နုိင္တဲ့ နည္းနားေတြနဲ႔သာ  တည္ေဆာက္နုိင္မွာ       ျ ဖစ္ပါတယ္။ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုိခ်င္လုိ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၾကတာျဖစ္ေတာ့ အမွန္တကယ္ ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္ရင္ မွန္ကန္ သင့္ေတာ့ျပီး အမ်ားလက္ခံနုိ္င္တဲ့နည္းလမ္းေတြရဖုိ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးလုိအပ္ပါတယ္။
တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစု အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး အမ်ားလက္ခံနုိင္တဲ့  ေတြဆုံေဆြးေႏြးမူရလာဒ္က
သာတကယ္အေျဖမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

ရဲေဘာ္-မင္းဟံ 
 (မြန္ျပည္သစ္ပါတီမွ ထုတ္ေ၀ေသာ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္ ေရႊရတု ဂ်ာနယ္မွ ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ တင္ျပထားပါသည္)


0 comments:

Post a Comment